Dla nauki

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika sektora nauki jest tworzenie wiedzy. Oczywiście bardzo dyskusyjną kwestią jest ocena wartości tej wiedzy – w świecie polskiej i światowej nauki oceną wartości tej wiedzy rządzą dwa kluczowe wskaźniki:

  • cytowalność pracy (parametr: liczba cytowań) pokazywany np. w Google Scholar oraz
  • „jakość miejsca”, w którym opublikowano daną pracę (punktacja danego czasopisma oraz jego Impact Factor, ew. jakość wydawnictwa książkowego w przypadku rozdziału czy monografii), które to mierniki wzbudzają hektolitry emocji oraz megatony frustracji na całym świecie – determinując karierę naukową).

Osobiście marzy mi się jeszcze jeden wskaźnik, którego przygotowanie dałoby chyba najbardziej wartościową informację  – wpływ wygenerowanej wiedzy na gospodarkę i społeczeństwo.

Zdaję sobie jednak sprawę, że ten chyba najbardziej sensowny wskaźnik, który przyczyniłby się do wzrostu szczęścia tysięcy naukowców poprzez uzmysłowienie im głębokiego sensu ich pracy, jest arcytrudny do skonstruowania.

Dlatego abstrahując od kwestii rozwiązywalności tego arcytrudnego zadania zachęcam do korzystania z moich prac naukowych! Można je znaleźć na moim profilu na portalu ResearchGate i Google Scholar. Publikację „The impact of the digital world on management and marketing” można znaleźć również w Google Books –> link tutaj. Na życzenie, przekaże dane publikacje bezpośrednio – wystarczy do mnie napisać. Wszystkie najnowsze prace (te od 2016) będę też starał się publikować, wraz ze streszczeniami na tym blogu (wpisy w kategorii – Badania – Publikacje)

Kontakt

Wszystkich, którzy chcieliby się ze mną skontaktować, serdecznie zapraszam do skorzystania z poniższego e-maila gmazurek@kozminski.edu.pl.